Τρίτη 3 Μαρτίου 2015

ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΑ "ΤΥΦΛΑ"

Περπατώντας στην περιοχή των Σεπολίων και ειδικότερα σε μια ακτίνα 500 περίπου μέτρων γύρω από τον σταθμό μετρό Σεπολίων, μπορεί κανείς να παρατηρήσει πάνω στα πεζοδρόμια μια διαφορετική πλακόστρωση.  Μια σειριακή πλακόστρωση που αποτελεί ένα ειδικό δρόμο για ανθρώπους με μειωμένη ή ολική τύφλωση .  

Αυτές οι πλάκες λοιπόν δεν είναι διακοσμητικές, αλλά μια δομή προσαρμοσμένη στις ανάγκες των τυφλών ανθρώπων που να τους καταστεί ανεξάρτητους και ασφαλείς κατά την μετακίνησή τους.
Αυτό σε θεωρητικό επίπεδο καθώς στην πράξη τα πράγματα είναι διαφορετικά.  Ο πρόχειρος σχεδιασμός, η ελλιπής συντήρηση από μέρους των αρμόδιων υπηρεσιών, αλλά και η κακή πολιτισμική νοοτροπία των ίδιων των κατοίκων καθιστά αυτό τον ειδικό δρόμο ένα συνεχές φλερτ με το νοσοκομείο.

Έτσι οι τυφλοί τον αποφεύγουν και μετακινούνται στον δρόμο με κίνδυνο της ζωής τους.


Μερικά παραδείγματα από την γειτονιά μας.


Το φύλλωμα έτοιμο να χαστουκίσει τον τυφλό.


Ο διάδρομος σταματάει και βγάζει τον τυφλό στον δρόμο


Το καλύτερο σημείο για παρατήσουμε κλαδιά και οικιακά απορρίμματα !


Από λίγο βρέξιμο των παπουτσιών δεν πέθανε 
κανένας !


Ας πρόσεχε που πάταγε !


Και μετά ο Θεός βοηθός !


Κάπου εδώ γυρίζουμε πίσω !


Ο επαγγελματίας ξέρει το καλό σημείο για παρκάρισμα !


Αλλά ο ιδιώτης ξέρει καλύτερο !


 Πέρα από την πλάκα, η νομοθεσία υπάρχει, συνεργεία που ελέγχουν τα πεζοδρόμια υπάρχουν, θα πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουμε όλοι να αδιαφορούμε. Πρέπει κάποια στιγμή να δούμε όλους αυτούς τους ανθρώπους στην βάση της ισότητας. Δεν κάνουμε χάρη σε κανένα, είναι δικαίωμά τους η εύκολη και ασφαλή μετακίνηση.

Ας αρχίσουμε από το απλό, τον Οδηγό Όδευσης Τυφλών.

Οδηγός όδευσης τυφλών 

1. Οδηγός όδευσης τυφλών είναι ειδική λωρίδα του δαπέδου από πλάκες διαφορετικής υφής και χρώματος από το υπόλοιπο δάπεδο, που αποσκοπεί στην καθοδήγηση και ασφαλή διακίνηση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

2. Ο οδηγός όδευσης τυφλών τοποθετείται σε πεζοδρόμια με πλάτος ίσο ή μεγαλύτερο των 2,80m  και σε όλα τα πεζοδρόμια των εμπορικών δρόμων (αξόνων δραστηριοτήτων), ασχέτως του πλάτους των.

3. Το ελάχιστο πλάτος του οδηγού όδευσης τυφλών είναι 40cm και βρίσκεται πάντα εντός της ελεύθερης ζώνης όδευσης πεζών, από την πλευρά του δρόμου.

4. Για την κατασκευή του οδηγού όδευσης τυφλών χρησιμοποιούνται έγχρωμες ανάγλυφες πλάκες πεζοδρομίου με βάση τσιμέντο υψηλής αντοχής, πλευράς 30 έως 40cm και πάχους 3,5 έως 5cm όπως παρακάτω:

Τύπου Α – ΟΔΗΓΟΣ: Ριγέ, με πλατιές και αραιές ρίγες, που τοποθετούνται παράλληλα με τον άξονα κίνησης για να κατευθύνουν τα άτομα με προβλήματα όρασης στην πορεία τους.



Τύπου Β – ΚΙΝΔΥΝΟΣ: Φολιδωτές, με έντονες φολίδες, χρώματος πάντοτε κίτρινου, που τοποθετούνται σε πλάτος 80cm στα σημεία εξόδου της ράμπας ως προειδοποίηση για την είσοδο στο δρόμο.




Τύπου Γ - ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Ριγέ, με πυκνές και στενές ρίγες, κάθετα στην πορεία όδευσης ή στην αρχή και το τέλος κεκλιμένων επιπέδων (ραμπών).



5. Στα σημεία κάθετης αλλαγής πορείας, τρεις πλάκες (1,20m) πριν το σημείο στροφής, τοποθετούνται κάθετα στην πορεία, ως προειδοποίηση.




6. Οι πλάκες επισήμανσης όλων των τύπων τοποθετούνται χωρίς αρμό μεταξύ τους, για να σχηματίζουν ενιαία επιφάνεια.


7. Επιβάλλεται η επιλογή πλακών σε χρώματα σε έντονη αντίθεση με τις παρακείμενες επιφάνειες δαπέδου.

8. Θα πρέπει να αποφεύγεται η τοποθέτηση εσχάρων κατά μήκος του οδηγού όδευσης τυφλών.

9. Όπου ο οδηγός όδευσης τυφλών συναντά υπηρεσίες (ΑΗΚ, ΑΤΗΚ κ.λπ.) η πλάκα να ενσωματώνεται σε ειδικό καπάκι για να μη διακόπτεται η συνοχή του.

10. Στις περιπτώσεις προσωρινών εμποδίων από έργα επί του πεζοδρομίου και εφόσον τα έργα γίνονται μέσα στην ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, θα πρέπει:

- Να δημιουργείται μία νέα ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, πλάτους τουλάχιστον 1,20m, σε παράπλευρη θέση, με αντίστοιχη σήμανση για τυφλούς, λωρίδα επισήμανσης κ.λπ., ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής διακίνηση όλων των χρηστών του πεζοδρομίου.

- Τα εμπόδια θα επισημαίνονται πάντα με συνεχές, δίχρωμο  κιγκλίδωμα, βαμμένο σε έντονα χρώματα, που θα φωτίζεται κατά τις βραδινές ώρες, ώστε να είναι πάντα ορατό.

11. Τα πιο πάνω ισχύουν και στις περιπτώσεις υπαίθριων χώρων συνάθροισης κοινού.

12. Τα υφιστάμενα πεζοδρόμια, πλατείες και πεζόδρομοι πρέπει να προσαρμοστούν κατάλληλα για να ανταποκρίνονται στις πιο πάνω απαιτήσεις.

Πληροφορίες


Οι στροφές στον οδηγό όδευσης τυφλών δεν πρέπει να είναι κυκλικές αλλα να αποτελούνται από ευθύγραμμα τμήματα και να γίνεται προσπάθεια να υπάρχει συνοχή των γραμμικών στοιχείων της πλάκας - οδηγού





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου